Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 23 maart 2012

Fargo

This is a true story

The events depicted in this film took place in Minnesota in 1987.
At the request of the survivors, the names have been changed.
Out of respect for the dead, the rest been told exactly as it occured.

De film Fargo is mijn favoriete film als het gaat om waargebeurde thriller. Zoals de tekst in het begin al zegt, is het waargebeurd. Een moordzaak zo absurd, dat je je niet kunt bedenken dat iemand dit ooit heeft kunnen verzinnen. Hier moet ik wel een kanttekening bij zetten, want het ligt eraan wie je gelooft: de een zegt dat het waargebeurd is, de ander dat er elementen in zitten die waar zijn en weer een andere beweert dat het allemaal is verzonnen.
In de film zitten geen schrikmomenten en je zit ook niet op het puntje van je stoel door de spanning, hoewel je wel aangetrokken wordt om verder te kijken.
De film begint met de hoofdpersoon, Jerry Lundegaard, hij is een autoverkoper en heeft extra geld nodig. De vader van zijn vrouw is erg rijk, maar hij kan niet om geld vragen. Daarom besluit hij om twee mannen in te huren, die zijn vrouw zogenaamd kidnappen. Dan wordt er losgeld gevraagd, haar vader geeft het, de man krijgt het en iedereen is gelukkig. Helaas verloopt het plannetje niet geheel zoals verloopt, maar hoe, dan moet je de film zelf maar bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten